PUNAT
Unatoč svima nam znanih, neočekivanih i nimalo ugodnih okolnosti, Punat je i ovih dana veliko gradilište. I ovog proljeća, dijelu godine u kojem se na cijeloj našoj obali, pa tako i na Krku, redovito najintenzivnije gradi, u tom se krčkom lokalnom i turističkom središtu žestoko radi, a sve kako bi dolaskom toplijih dana, a s njima i (još uvijek se nadaju svi na Boduliji) onih prvih naznaka za ovo ljeto krajnje upitnih turističkih dolazaka, sve bilo spremno, uredno i u funkciji.
Jedno od najvećih i najzamjetnijih gradilišta zasigurno je ono na puntarskoj obali, u luci te na susjednom Centralnom trgu gdje se, s obje strane obalne prometnice koja ih dijeli, već tjednima radi i gradi – s morske strane na rekonstrukciji Luke Punat, a s druge, »obalne« strane, na ambijentalnom oplemenjivanju najfrekventnije puntarske javne površine, na kojoj se ujedno odvija i većina ljetnih manifestacija, odnosno zabavnih i kulturnih programa.
Luka najveći »zalogaj«
– Usprkos problemima s epidemijom koronavirusa koja nas je sve donekle zakočila i zaskočila, kako u društvenom, tako i u gospodarskom i financijskom smislu, radovi na svim našim gradilištima teku planiranim i željenim tijekom, uz minimalna odstupanja, sva unutar zacrtanih terminskih i financijskih gabarita – prenio nam je jučer načelnik Općine Punat Marinko Žic.
Najveći i financijski »najteži« projekt koji je u tijeku, je onaj koji većinom financira Županijska lučka uprava Krk, a odnosi se na dogradnju i rekonstrukciju naše mjesne luke, plan koji je pripreman više godina i koji je s realizacijom započeo koncem 2019., nastavlja Žic, dodajući da je općinski udio u ovoj etapi ulaganja u lučku infrastrukturu određen na 2,2 milijuna kuna.
Uz ta sredstva, u projekt kojim se rješava dosad vrlo izraženi manjak operativnog prostora u Luci Punat, sam nositelj projekta – ŽLU Krk – ulaže svojih 7,9 milijuna, a Primorsko-goranska županija dodatnih 2 milijuna kuna.
Proširenjem obalnog područja i izgradnjom novog, operativnog gata, Punat će riješiti manjak ukrcajno-iskrcajnog prostora koji je onemogućavao i otežavao rad brojnih turističkih brodara.
– Unatoč problemima i ograničenjima što su nam nametnule okolnosti u kojima sad već neko vrijeme svi živimo, građevinski se zahvati izvode nesmetano pa sa zadovoljstvom mogu konstatirati da bi novi gat i okolni, uređeni i kamenim opločjem uljepšani dio lučkog područja trebao biti dovršen već polovicom svibnja, rekao je Žic.

Odrađena priprema
Isto smo tako zadovoljni radovima u krugu susjednog gradilišta na trgu. Na tom području zapravo su u tijeku završni zahvati kojima se estetski povezuju sve one proteklih godina etapno već uređene i kamenom opločene površine koje će se isto urediti i u pokrovu partera zone između pošte i banke, odnosno područja trga. Nažalost, ovog ljeta trg ipak neće dobiti za planirano prigodno spomen-obilježje moru. Od tog se plana moralo odsutati jer se pokazalo da je na natječaju odabrano idejno rješenje u izvedbenoj fazi ispalo znatno skuplje od projektantskih procjena.

– Nažalost, niti zbog odgovornosti po pitanju trošenja javnog novca, ali ni zbog odredbi provedenog javnog arhitektonskog natječaja, nismo mogli niti željeli ulaziti u »probijanje« propisanih financijskih parametara te smo naposljetku odlučili od tog projekta odustati, odnosno odgoditi traženje novog rješenja spomen-obilježja za neka buduća, nadamo se i bolja vremena – rekao je načelnik, dodajući da je tijekom tekućih zahvata na uređenju i opločenju 950 četvornih metara te javne površine, na mjestu na kojem će se u budućnosti postaviti spomenik moru (kakav god on u konačnici ispao) odrađena sva potrebna priprema pa će tako, kad Puntari jednog dana izaberu neko novo oblikovno rješenje tog svog uresa, ondje sve biti spremno i po pitanju njegova temeljenja, ali i (eventulanog) povezivanja s infrastrukturom.
Kao i prethodno spomenuti, u rokovima je i treći veliki puntarski projekt, onaj vezan uz rekonstrukciju županijske ceste i njeno opremanje kružnim raskrižjem na mjestu gdje se županijska prometnica iz Punta usmjerava prema Staroj Baški. Krajem siječnja, nakon višegodišnje procedure izvlaštenja i ishođenja dozvola za gradnju, na terenu je krenuo i taj 3,36 milijuna kuna vrijedan prometni projekt Županijske uprave za ceste kojemu je Općina, s ciljem komunalnog opremanja šireg područja zone na kojoj se gradi rotor, pridonijela s dva milijuna kuna. Općinski udio odnosi se na prateću infrastrukturu – javnu rasvjetu, telekomunikacijsku kanalizaciju te sustav odvodnje oborinskih voda. Cestovni objekt koji se ovih dana gradi, objašnjava Žic, vrlo je važan doprinos protočnosti, ali i sigurnosti prometovanja prema samom Puntu, odnosno Staroj Baški, a u funkciji bi trebao biti najkasnije koncem svibnja.