Odzvonilo kaosu u dva krčka naselja: Skrbčići i Pinezići uskoro u sustavu “od vrata do vrata”

Ovaj tjedan počela je podjela kućnih setova kanti za odvojeno odlaganje otpada domaćinstvima na području tih dvaju, po pitanju neodgovornog odnosa prema otpadu vrlo problematičnih naselja, a već od 5. listopada kreće primjena novog sustava

0
357

I u naseljima Pinezići i Skrpčići, smještenim na zapadnom području Grada Krka, već za koji tjedan započet će provedba sustava prikupljanja otpada po modelu »od vrata do vrata«, na isti način kakav je već neko vrijeme uspješno implementiran u svim ostalim većim mjestima otoka Krka.

Nakon nedavnog radnog sastanka predstavnika komunalnog društva Ponikve eko otok Krk i Grada Krka, točnije njegova komunalnog odsjeka, sa zaposlenicima Ponikvine eko patrole, lokalno i komunalno »vodstvo« usuglasilo se oko nužnosti uključenja tih dvaju krčkih mjesta u ovakav način prikupljanja i zbrinjavanja kućnog otpada. Razlog pronalaze u činjenici da je posljednjih godina upravo u ta dva naselja, posebno u ljetnim mjesecima tijekom kojih u svojim kućama za odmor tamo odsjeda značajan broj njihovih povremenih stanovnika, izražen problem neodgovarajućeg, čak i nesavjesnog gomilanja otpada na zelenim otocima. Neredu, neugodnim mirisima i općem kaosu koji ondje, odbacivanjem čak i onog najglomaznijeg otpada nedaleko od objekata u kojima sami žive ili se odmaraju, već godinama doslovce »pod svojim nosom« stvaraju neodgovorni pojedinci, krčki će komunalci nastojati doskočiti promjenom načina prikupljanja otpada koji će se, na isti način kao i u samom gradu Krku i susjednim mjestima Vrh, Salatići, Kosići i Kornić, tijekom listopada početi selektivno prikupljati, sukladno kalendaru odvoza otpada, i to isključivo iz dvorišta samih korisnika komunalnih uluga.

Podjela setova kanti

Rješavanje problema kojima smo u tim, izrazito vikendaškim naseljima, odlučili stati na kraj, počelo se kroz podjelu kućnih setova svim stalnim i povremenim žiteljima Skrpčića i Pinezića, ostvarivati s prvim danima ovog tjedna, izvijestio nas je Ivan Jurešić, pomoćnik direktora KD-a Ponikve eko otok Krk, zadužen za sustav zbrinjavanja otpada. Već nekoliko dana djelatnici ekopatrole korisnicima komunalnih usluga s područja tih dvaju krčkih mjesta dijele kućne setove kanti za odvojeno odlaganje otpada sačinjene od pet posuda.

Nakon što sva domaćinstva dobiju svoje setove, već 5. listopada iz spomenutih ćemo naselja krenuti odvoziti otpad sukladno kalendaru koji za sustav »od vrata do vrata« vrijedi i za cijeli otok. Tijekom dva tjedna od začetka takvog odvoza predvidjeli smo i svojevrsno vrijeme prilagodbe kad će dosadašnji zeleni otoci još uvijek biti u uprabi, ali i nakon kojeg ćemo ulične setove kontejnera potom potpuno ukloniti iz spomenutih mjesta, objašnjava nam Jurešić, uvjeren da će nova pravila ponašanja, koja će u vezi s načinom zbrinjavanja otpada (i) ondje uskoro početi vrijediti, komunalni red, odnosno urednost i čistoću javnih površina napokon dovesti na željenu razinu.

Moguć i videonadzor

Krčki dogradonačelnik Čedomir Miler dodao je pak da će se na lokacijama s kojih će se ukloniti kontejneri postaviti ploče zabrane nastavka odlaganja otpada, s informacijama o načinu njegova pravilnog zbrinjavanja, ali i mogućnostima sanakcioniranja onih koji se važećih pravila ne budu pridržavali. – Ne isključujem ni mogućnosti da na lokalitetima gdje se eventulano bude pojavila potreba, postavimo i sustav videonadzora koji se već pokazao učinkovitim na nekim drugim »crnim točkama« na kojima je prethodnih godina također bilo sličnih problema, istaknuo je Miler. Jurešić je pak dodao da će svim »vikendašima«, koji u vrijeme podjele kućnih setova ne budu zatečeni kod kuće, djelatnici ekopatrole ostaviti obavijest s kontaktima putem kojih će, po svom povratku na otok Krk, svi do idućeg ljeta moći dobiti pripadajuće im kućne setove raznobojnih kanti za biorazgradivi, plastični, papirnati, stakleni te onaj preostali, nerazvrstani otpad koji su otočani kao nacionalni rekorderi već sveli na udio od samo 40 posto u svom ukupno »proizvedenom« otpadu.