U Omišalj doplovio LNG Patris s plinom iz Teksasa, novi tankeri stizat će svaka dva tjedna

U prosjeku, očekujemo dolazak tankera za prijevoz plina svaka dva tjedna, rekao je Hrvoje Krhen, direktor LNG Hrvatske

0
245

Tanker za prijevoz ukapljenog prirodnog plina(LNG) “Patris” pristao je na LNG terminalu u Omišlju, gdje je dovezao teret od 151.500 kubičnih metara ukapljenog plina, iz američke luke Freeport, za naručitelja MFGK Croatia, u vlasništvu mađarskog distributera plina i električne energije MVM.

Prema izjavama Hrvoja Krhena, direktora LNG Hrvatske, tvrtke koja upravlja omišaljskim terminalom, iskrcaj prirodnog prekrcaj ukapljenog plina s “Patris-a” na “LNG Hrvatska”, ploveći terminal za skladištenje i uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina(FSRU) tijekom dana tekao je bez zastoja i poteškoća, jednako kao i uplinjavanje i isporuka plina u transportni sustav Plinacro-a, putem kojeg će plin biti isporučen krajnjem kupcu, najvjerojatnije za potrebe mađarskog tržišta.

– Prekrcaj ukapljenog plina, uplinjavanje i isporuka u sustav plinovoda teku bez problema i prekida. Očekujemo da će biti završen u predviđenom roku, rekao je Krhen.

Što se tiče daljnjih pristajanja brodova s ukapljenim prirodnim plinom na terminal u Omišlju, nakon što je nekoliko brodova tijekom siječnja i veljače preusmjereno na azijska tržišta, gdje je cijena plina zbog hladne zime i povećane potrošnje bila naglo narasla, Krhen kaže kako se do kraja ove plinske godine godine ne očekuju slični poremećaji na tržištu.

– Prema svim pokazateljima na tržištu ukapljenog prirodnog plina, očekujemo da će isporuka, odnosno dolasci brodova s teretom plina, biti redoviti i u skladu s predviđenom dinamikom. U prosjeku, očekujemo dolazak tankera za prijevoz plina svaka dva tjedna, rekao je Krhen.

Prema njegovim ranijim istupima, kao i izjavama uprave Plinacro-a, čijim se plinovodima transportira plin s terminala na Krku, LNG Hrvatska i Plinacro sa svim zakupcima kapaciteta terminala imaju takozvane “puno za prazno” ugovore, odnosno zakupci su dužni platiti zakup bez obzira koriste li kapacitete terminala i plinovoda u ugovorenom obujmu ili ne.

S druge strane, kako je već pisao naš list, dolazak brodova s plinom u Omišalj važan je za čitav niz drugih tvrtki i pružatelja usluga.

Od Plovputa koji naplaćuje naknadu za takozvano svjetlarinu, odnosno sigurnost plovnih puteva, preko tegljača, lučkih pilota, agenata i niza drugih koji sa svakim brodom koji pristane na LNG terminalu ostvaruju prihode od oko milijun i pol kuna(ovisno o veličini broda), odnosno ostaju bez prihoda, ukoliko brod izostane.

Inače, tvrtka MFGK Croatia, zakupila je 6,75 milijardi kubičnih metara kapaciteta LNG terminala, kroz sedam godina, odnosno 666 milijuna kubičnih metara prirodnog plina u ovoj godini, a u svakoj od narednih šest godina po 1,014 milijardi kubičnih metara prirodnog plina.

To je, kako je naglasio mađarski ministar vanjske trgovine i vanjskih poslova Peter Szijjarto, prvi put da je Mađarska sklopila ugovor o dugoročnoj opskrbi prirodnim plinom s proizvođačem koji nije iz Rusije, čime je osigurala diversifikaciju izvora plina i veću sigurnost opskrbe.

Kapacitet uplinjavanja Krčkog terminala, od 2,6 milijardi kubičnih metara prirodnog plina, u cijelosti je zakupljen u prve tri godine rada, do 2027. godine zakupljeno je nešto više od dvije milijarde kubika, a do 2030. nešto više od 1,1 milijardu kubičnih metara.

Najveći zakupci su, uz MFGK, PowerGlobe Qatar, MET Croatia Energy Trade te HEP i INA.